16.03.2014
Si duhet të jetë femra muslimane?
Nëse gruaja muslimane dëshiron të pajiset me moralin, kulturën dhe etikën e Islamit, atëherë duhet t'i aplikojë dispozitat vijuese:
1. Ndalja e shikimit: stolia më e bukur e muslimanes është turpi dhe elementi më karakteristik i turpit është ndalja e shikimit. Zoti i Madhëruar thotë- "Thuaju besimtareve që t'i frenojnë sytë".
2. Mospërzierja intime me meshkujt, p.sh. siç ndodh sot gjatë hyrjes në kinema, në amfiteatrot e universiteteve, në sallat e ligjëratave, në mjetet e transportit e kështu me radhë. Ma'kal ibn Jesari transmeton se Pejgamberi a.s. ka thënë:
"Ti shpohet ndokujt koka me gjilpërë hekuri është më mirë se të prekë gruan që i ndalohet ". (Mundhiri thotë se këtë hadith e transmetojnë Taberaniu dhe Bejhakiu. Transmetuesit janë të besueshëm.)
3. Veshmbathja e saj duhet të përputhet me parimet dhe dispozitat e sheriatit Islam. Veshja e sheriatit i posedon këto karakteristika:
a. Të mbulojë tërë trupin përveç asaj që veçon Kur'ani, dhe më i saktë është mendirni se veçohen fytyra dhe duart.
b. Të mos ietë e tejdukshme. Pejgamberi a.s. thotë:
"Në zjarr do të hyjnë gratë lakuriqe, ato që veshin tesha të tejdukshme dhe provokative, nuk do të hyjnë në xhennet dhe nuk do ta shijojnë aromën e tij ".
Kur shkuan disa gra nga fisi Temîm me tesha të tejdukshme te Aisheja r.a., ajo ju tha:
"Nëse jeni besimtare, atëherë këto tesha nuk janë të besimtareve". Kur ka hyrë te Aisheja r.a. një nuse me mbulesë të hollë, ajo i ka thënë:
"Ajo që veshet kështu nuk i beson sures Nûr ".
c. Që të mos i tregojë pjesët provokative të trupit edhe pse nuk është e tejdukshme, si p.sh. veshmbathja e qytetërimit të turpit dhe epshit (qytetërimi perëndimor), ku bëhen gara se cili model më së shumti i theksori pjesët provokative të trupit, me qëllim që të nxiten epshet e kësaj bote. Pastaj kjo mënyrë e veshjes është më provokative se veshja e hollë dhe e tejdukshme.
ç. Të mos i ngjajë veshmbathjes së meshkujve, si p.sh. pantallonat në kohën tonë, ngase Pejgamberi a.s. i ka mallkuar gratë që i imitojnë burrat në veshje dhe anasjelltas, ai e ka ndaluar mashkullin të veshë veshjen e gruas.
d. Që të mos jetë veshje që është specifike vetëm për pabesimtaret, hebraiket, të krishteret dhe idhujtaret, ngase në këtë mënyrë Islami orvatet t'i garantojë gruas Islame pavarësinë në identitet duke e dalluar nga pabesimtaret. Pejgamberi a.s. thotë:
"Ksvh i ngjanë një populli, bëhet prej tyre"
4. Të jetë e drejtë dhe e matur në ecje e në fjalë e t'u shmanget gjesteve provokative, ngase mënyra e tillë nuk i përket kulturës së muslimaneve. Zoti i Madhëruar thotë:
"Mos u llastoni në të folur e të lakmojë ai qe ka sëmundje ne zemrën e tij, po thoni fjalë të matura". (Ah'zâ 32).
5. Të mos nxitë vëmendjen e meshkujve me stolitë e fshehura, me parfume apo me diç tjetër. Zoti i. Madhëruar thotë:
"Le të mos kërcasin me këmbët e tyre për të zbuluar fshehtësinë nga stolitë e tyre". (Nûr, 31).
Në periudhën paraislame kur ecte femra, i kërciste këmbët me qëllim që t'i dëgjoheshin tringëllimat e byzylykëve të këmbëve. Këtë gjest e ndaloi Kur'ani me qëllim që të pengojë nxitjen e iluzioneve epsharake të meshkujve, dhe se një gjest i tillë tregon qëllimin e keq për t'i provokuar njerëzit. Këtij rangu i takojnë edhe ato që provokojnë me parfume e erëra të ndryshme nxitëse. Në këtë kontekst, Pejgamberi a.s. thotë:
"Në qoftë se gruqja e parfumosur kalon pranë mexhlisit, është e pamoralshme." (Mundhiri thotë se këtë hadith e transmetojnë Ebu Davudi dhe Tirmidhiu dhe thotë se është hadith hasen. Gjithashtue transmetojnë edhe Nesaiu, Ibn Huzejme dhe Ibn Habbani në sahihët e tyre. Pejgamberi a.s. thotë: "Cila grua parfumoset për t'i provokuar njerëzit, konsiderohet e pamoralshme". Gjithashtu këtë e transmeton edhe Hakemi.)
Nga kjo nënkuptojmë se Islami nuk e burgosë femrën në shtëpi deri në vdekje, pra e lejon të dalë për namaz e për t'i kryer obligimet tjera të lejuara, qofshin fetare apo jofetare. Kështu vepronin gratë e sahabëve (r.a.), e disa dilnin dhe e shoqëronin Pejgamberin a.s. në luftë ashtu siç i shoqëronin edhe halifët dhe udhëheqësit pas tij. Pejgamberi a.s. i thotë gruas së vet Sevdasë:
"Zoti ju lejon të dilni për t'i kryer nevojat tuaja" (Transmetimi i Buhariut në Kitabun-nikah.)
Pejgamberi a.s. përsëri thotë:
"Nëse gruaja e ndonjërit prejjush kërkon leje për në xhami, mos e pengoni!" (Transmetimi i Buhariut dhe Ibn Amrit)
Në një hadith tjetër thotë:
"Mos i pengoni robëreshat e Zotit nga xhamitë e Zotit". (Shiko tefsirin e Kurtubiut, vëll, 12, f. 228.)
Disa dijetarë ekstremistë mendojnë se gruas i ndalohet të shikojë në çfarëdo pjesë të trupit, duke u mbështetur në transmetimin e Tirmidhiut nga Nebhani, rob i Ummu Selemes, se kur ka hyrë ibn Ummu Mektumi, Pejgamberi a.s. i ka thënë asaj dhe Mejmunes: "Mbulohuni!". Kur përgjigjen se ai është i verbër, ai u thotë: "Po ju a jeni të verbëra? A nuk e shihni atë?" Hulumtuesit thonë se ky hadith nuk është autentik për transmetuesit, ngase transmetues i këtij hadithi është Nebhani, robi i Ummu Selemes, i cili nuk merret si argument.
Edhe nëse pranohet si autentik, atëherë kjo rrjedh nga përpikëria e Pejgamberit ndaj grave të tij që kishin status special, ashtu siç ishte çështja edhe me mbulesën.
Kështu thonë edhe Ebu Davudi dhe imamët tjerë. Vazhdon domethënia e hadithit të vërtetë autentik, ku Pejgamberi a.s. e urdhëron Fatimenë, të bijën e Kajsit që ta kalojë idetin te shtëpia e Ummu Sherikit. Më vonë e ndërron mendimin e vet dhe thotë:
"Tek ajo tubohen sahabët e mi, pra shko te Ummu Mektumi ngase ai është i verbër dhe nëse zhvishesh nuk të sheh" (Transmetimi i Buhariut dhe Ibn Amrit)
/Kbi-Bujanoc.com/
6224 Shikime